Telefon

031 316 034 - Tomaž

Email naslov

Na poti do zadovoljnih zaposlenih in še boljših poslovnih rezultatov, vas loči neobvezujoč 15 minutni posvet.

Kako v slovenskem podjetju motivirajo zaposlene k zdravemu načinu življenja? (In tako privarčujejo denar)

2. december 2020

Slovenska podjetja so samo lani, neposredno zaradi bolniške odstotnosti izgubila okoli 350 mijonov evrov! Posredna izguba je še večja, saj ob plačilu nadomestila, mora delodajalec plačati še tistega delavca, ki bo opravil delo odsotnega delavca.

V mnogih panogah se delodajalci redno srečujejo s podobno težavo – zaposleni preveč ur sedijo za računalnikom. Zaradi tega je ogroženo njihovo zdravje, kar za podjetje pomeni več odstotnosti z dela, več bolnišk, posledično več stroškov.

Še nikoli ni bilo bolj pomembno, da se zaposlenim omogoči čimveč aktivnosti, ki so povezane z zdravim načinom življenja. Koliko aktivnosti, pa je primerno za zaposlenega?

Strokovnjaki priporočajo, da so posamezniki, stari med 19 in 64 let, aktivni vsaj 150 minut na teden. Ob tem priporočajo še, da vsaj 2 krat na teden opravijo trening za moč.

Dobri dve uri čez cel teden torej – se da doseči, tudi če ste v pisani cel dan. Z nekaj enostavnimi koraki in malo motivacije oziroma pomoči podjetja, bi lahko dosegli uro aktivnosti na dan. Navsezadnje, je v interesu podjetja, da so zaposleni fit in zdravi.

Slovenska podjetja so samo lani, neposredno zaradi bolniške odstotnosti izgubila okoli 350 mijonov evrov!  Posredna izguba je še večja, saj ob plačilu nadomestila, mora delodajalec plačati še tistega delavca, ki bo opravil delo odsotnega delavca. Tu so še drugi stroški; kot so oportunitetni stroški, stroški izgube ali motnje delovne učinkovitosti oddelka, administrativni in pravni stroški obravnave odsotnega zaposlenega, stroški zaradi čakanja oz. čakalnih vrst ter nenazadnje tudi stroški, ki vplivajo na višino zavarovalne premije.

Zdrav način življenja je torej win-win situacija za obe strani. Zaposleni so boljšega zdravja in počutja, podjetja pa s tem privarčujejo milijone.

Kako doseči, da bodo zaposleni boljšega zdravja?

Največ lahko naredijo delodajalci s tem, da aktivnosti pripeljejo do zaposlenih. ČAS je namreč glavni razlog oziroma izgovor za neudeležbo pri aktivnostih. To še posebej velja za tiste zaposlene, ki veliko časa porabijo že samo za prihod na delo in domov. Pomisliti moramo tudi na to, da številni zaposlenih imajo veliko obveznosti izven delovnega časa. Zato je najlažje, da redno vadbo enostavno umestimo v delovnik.

Takšno odločitev so že sprejeli v uspešnem podjetju Malinca, ki se ukvaja s spletno prodajo prehranskih dodatkov.

“V Malinci veliko pozornosti namenimo zdravju in dobremu počutju zaposlenih. Zato smo se odločili za program, ki ga lahko izvajamo tudi na delovnem mestu – SmileAtWork. Všeč nam je, da je program zastavljen celostno. Da ne vključuje zgolj treningov za vzdrževanje dobre kondicijske pripravljenosti, ampak tudi vaje joge, meditacije, nasvete o tem, kako se sprostiti med službenimi odmori ter najpomembnejše – recepte in predloge za zdrave obroke.” nam je zaupala direktorica podjetja Nastja Kramer Pesek.

Zaposlenim v podjetju program omogoča veliko fleksibilnosti. Večina aktivnosti sicer poteka v živo, preko spleta, a si jih lahko zaposleni kadarkoli ogledajo tudi v posnetku. 

“S tem, ko smo vse programe prestavili na splet in omogočili tudi ogled za nazaj, se je udeležba zaposlenih skokovito povečala”, ugotavlja vodja programom pri SmileAtWork, Daniel Jelovič.

“Aktivnosti so zabavne, prilagojene delovnemu mestu in znanju mojih sodelavcev. Najpomembnejše pa je to, da zdaj prihajajo v službo bolj motivirani in dobre volje” še doda Nastja.

Enostavna rešitev, ki izboljša produktivnost in moralo zaposlenih. Ob tem pa se izboljšajo tudi odnosi med zaposlenimi.

Nekaj nasvetov, kaj bi lahko takoj uvedli v vaši pisarni:

1. Izboljšamo gibljivost z jogo

Vadba joge, prinaša ogromno pozitivnih učinikov na zaposlene. Med drugim boljši spanec, izboljša krvni obtok, dvigne energijo in vsesplošno počutje. Tudi za izvedbo v pisarni ali doma je povsem enostavna. Vse kar potrebujete je malo prostora, primerno podlogo in jogista, ki vas bo vodil skozi vadbo. 

Brigita Bračko je mednarodno uveljavljena jogistka. Za podjetja, ki so naročniki progama SmileAtWork, jo izvaja vsaj 3 krat na teden. Težavnost in izvedbo prilagaja delovemu mestu, predzananju in starosti udeležencev. Ob tem ugotavlja: “Zaposleni mi poročajo, da so v kratkem času izboljšali gibljivost in da se zdaj bolje zavedajo svojih pomanjkljivosti. Manj je bolniških, uspešni smo tudi pri obvladovanju stresa, predvsem z meditacijo. ” 

In ne samo, da izboljšamo gibljivost, z jogo lahko bistveno pripomoremo k dvigu duševnega zdravja, kot ugotavljajo v raziskavi na Harvardu.

Zato – čimprej začnite z JOGO!

2. Vadbe za korekcijo drže

Bolečine v križu, pod lopaticami, v kolkih, … to se le nekatere težave, ki jih prinaša več urno sedenje za računalnikom. Da preprečimo nadaljne zdravstvene zaplete, je ukrepanje nujno. 

Uroš Čebokli je specialist za gibanje brez bolečin in strokovnjak za telesno držo. Pri svoji klienteli se sooča z podobnimi problemi, kot so zavrta ramena, zakrčene prsne mišice, majhna gibljivost v različnih sklepih, …

Priporoča, da se dnevno raztegujete in hkrati vključite vaje v svoj dnevni režim, ki targetirajo in okrepijo mišice na hrbtu. Ter izvajate vaje, ki sproščajo oziroma raztegujejo mišice, ki jih vidite v ogledalu. Torej mišice na sprednjem delu telesa.

Prednosti se kažejo na različnih področjih. To, da se gibate in sedite brez bolečin je prvoten cilj. A opazili boste tudi kako se vse skupaj opazi na vaši dnevni energije. Hkrati pokončna in samozavestna drža vpliva na vašo samozavest in splošno dobro počutje.

Naj opomnim, tudi za te vadbe potebujete zelo malo. Naročite se na program, čimprej.