Zakaj mora redna vadba postati del vsakega delovnika?

28. oktober 2020

Ko razmišljamo o prednostih vadbe, se ponavadi osredotočamo na fizične – telesne koristi: nižji krvni tlak, bolj zdravo srce, izoblikovano telo. Toda v zadnjem desetletju so raziskovalci našli prepričljive dokaze, ki nakazujejo, da ima redna vadba še eno, takojšnjo korist: njen vpliv na način razmišljanja.

Študije kažejo, da je sposobnost razmišljanja neposredno povezana z našo telesno aktivnostjo. In kje je naša sposobnost razmišljanja najpomebnejša: na delovnem mestu. Torej, če boste v svojo rutni vključili redno vadbo, lahko pričakujete:

  • Izboljšano koncentracijo
  • Ostrejši spomin
  • Hitrejše učenje
  • Dolgotrajna duševna vzdržljivost
  • Povečano ustvarjalnost
  • Nižji stres

Raziskovlaci so ugotovili, da vadba dviguje razpoloženje, kar seveda vpliva na vaše delovno okolje.

Obstajajo dokazi, da lahko vadba v rednem delovnem času poveča tudi zmogljivost oziroma produktivnost. Raziskava študije univerze Leeds Metropolitan, je preučila vpliv aktivnosti med pisarniškimi delavci, ki imajo dostop do redne vadbe. 

V raziskavi je sodelovalo več kot 200 zaposlenih različnih podjetjih, ki so vsak dan poročali o svojem počutju. Raziskovalci so se nato osredotočili na nihanja med posamezniki in primerjali njihovo storilnost na dneve, ko so telovadili, in na dneve, ko niso.

In kaj so ugotovili? V dneh, ko so zaposleni izvajali vadbe, so se njihove izkušnje pri delu spremenile. Poročali so, da učinkoviteje upravljajo s svojim časom, da so bolj produktivni in imajo lažje interakcije s sodelavci. Prav tako pomembno: Domov so se odpravili bolj zadovoljni.

Kaj nam preprečuje, da bi vadbo izvajali pogosteje?

Za mnoge od nas je odgovor preprost: “nimamo časa.” Pošteno povedano, je to povsem legitimen odgovor. 

Vendar moramo biti jasni: ko rečemo, da nimamo časa za vadbo, sporočamo; “vadbe ne smatramo prednostno glede na čas, ki ga imamo na voljo.”

Prav zaradi tega je razumevanje in raziskovanje kognitivnih koristi vadbe tako pomembno. Vadba nam omogoča, da vpijemo več informacij, učinkoviteje delamo in smo bolj produktivni. Kljub temu mnogi, čas za vadbo, še vedno dojemajo kot luksuz; dejavnost, ki bi jo radi opravljali, če bi le imeli več časa. Namesto, da na vadbo gledamo kot na nekaj, kar nas “odpelje” od dela – je čas, da začnemo telesno dejavnost obravnavati kot del vsakdana.

Kako uspešno vključite vadbo v svojo rutino? Tu je nekaj predlogov, ki temeljijo na raziskavah.

  • Poiščite telesno aktivnost, ki vam je všeč. Poiščite telesno aktivnost, ki se je lahko veselite, kot so tenis, joga, ples, ali celo živahno igranje bobnov. Veliko bolj verjetno je, da se boste redno ukvarjali z neko dejavnostjo, če boste resnično uživali v tem.
  • Niz nedavnih raziskav tudi kaže, da lahko to, kako se počutimo med telovadbo, vpliva na stopnjo, do katere na koncu koristi našemu zdravju. Ko na vadbo gledamo kot na nekaj, kar počnemo v zabavo, se pozneje upiramo nezdravi hrani.
  • Odločite se obvladati vadbo. Najemite trenerja, vpišite se v skupine, kupite si prava oblačila in opremo. Dodatne finančne naložbe bodo povečale vašo stopnjo zavezanosti, stalni dosežki uspešnosti pa bodo dolgotrajno ohranili vaše zanimanje.
  • Postanite del skuposti! Vadba naj vključuje druge ljudi. Druženje naredi vadbo bolj zabavno, kar povečuje možnosti, da jo boste še naprej opravljali. Prav tako je veliko težje spustiti vadbo, če veste, da vas v telovadnici čaka sodelavec ali trener.

Redna vadba naj postane vaša rutina. Če jo vključite v del vsakdana, precej olajša zadevo. Ne pozabite; ure, ki jih vložite v vadbo, so koristne tudi za delo, ki ga opravljate.

In kaj so ugotovili? V dneh, ko so zaposleni izvajali vadbe, so se njihove izkušnje pri delu spremenile. Poročali so, da učinkoviteje upravljajo s svojim časom, da so bolj produktivni in imajo lažje interakcije s sodelavci. Prav tako pomembno: Domov so se odpravili bolj zadovoljni.