Telefon

031 316 034 - Tomaž

Email naslov

Na poti do zadovoljnih zaposlenih in še boljših poslovnih rezultatov, vas loči neobvezujoč 15 minutni posvet.

Če telovadimo pred zajtrkom, izgubimo več maščobe?

31. avgust 2020

V energetsko uravnoteženih pogojih se je 24-urna oksidacija maščobe povečala z vadbo le, kadar smo jo izvedli pred zajtrkom. 

Vadba poveča oksidacijo maščobe, če jo izvajamo pred zajtrkom

V sodobni družbi se čas, v katerem se posamezniki odločajo za gibanje, zelo razlikuje. Nedavne raziskave v ZDA in na Japonskem so pokazale, da največ ljudi telovadi zvečer, manj posameznikov pa dopoldne ali popoldne. Ta študija je raziskovala možnost, ali vadba poveča 24-urno oksidacijo maščobe, če jo izvajamo v post-absorpcijskem stanju, torej pred zajtrkom.

Metode

Raziskavo so izvedli pri 10 mladih moških, ki nimajo težav s prekomerno težo. Preiskovanci so ostali sedeči (kontrola) ali so izvajali 60-minutno vadbo pred zajtrkom (zjutraj), po kosilu (popoldan) ali po večerji (zvečer). Vsi preizkusi so bili energijsko uravnoteženi v 24 urah. 

Ugotovitve

Oksidacija maščobe v 24 urah se je povečala šele, ko smo vadbo izvajali pred zajtrkom (kontrola, 456 ± 61; zjutraj, 717 ± 64; popoldan, 446 ± 57; in zvečer, 432 ± 44 kcal / dan). Oksidacija maščob v 24 urah je bila povezana z obsegom prehodnega primanjkljaja energije in ogljikovih hidratov.

Interpretacija

V energetsko uravnoteženih pogojih se je 24-urna oksidacija maščobe povečala z vadbo le, kadar smo jo izvedli pred zajtrkom. Prehodni primanjkljaj ogljikovih hidratov, ozioma zmanjšanje glikogena, opaženo po jutranji vadbi, je lahko prispevalo k večji 24-urni oksidaciji maščob.